علی علیه السلام "انسان کامل "- قسمت دوم

ali-ensane-kamel

در کتاب شریف شبهای پیشاور در مورد ولادت علی علیه السلام در خانه کعبه اینچنین آمده است:

مولد علی علیه السلام در خانه کعبه بوده

و خصیصه ی دیگری که علی (ع) به آن ممتاز است محل و مکان ولادت است که احدی از خلایق از انبیاء عظام و اوصیاء گرام تا امم صالحه آنها من آدمی الی الخاتم به این خصیصه ی عظمی ممتاز نبودند . همان قسمی که از حیث نسب و نژاد و جنبه نورانیت در خلقت ممتاز بوده است، از حیث مولد هم برجستگی خاصی داشته که در این امتیاز آن حضرت منفرد بوده است ،چه آنکه ولادت آن بزرگوار در خانه کعبه بوده است .

موقع ولادت عیسی بن مریم علی نبینا و آله و (ع) در بیت المقدس ندای غیبی مریم طاهره مادر او را از مسجد خارج کرد که بیرون رو از خانه «بیت المقدس» زیرا که اینجا خانه عبادت است نه خانه ولادت و زائیدن، ولی زمانی که ولادت با سعادت علی (ع) نزدیک باشد دفعتاً وضع حمل گردد- بلکه به عنوان دعوت رسمی او را به درون خانه در بسته بردند .

بعضی بی خبران گمان می کنند فاطمه در مسجد بوده درد مخاض او را گرفته نتوانسته خارج شود ناچار در مسجد وضع حملش شده است .

در صورتی که این قسم نبوده و فاطمه بنت اسد ماه وضع حملش بوده به مسجد الحرام رفته درد مخاض او را گرفته در مستجار کعبه مشغول به دعا شده به درگاه با عظمت پروردگار متعال نالید که خداوندا به عزت و جلال خود این درد نخاض را برمن آسان گردان، یک مرتبه دیوار خانه کعبه (که در آن زمان وسط مسجد الحرام قرار داشته درب او که مساوی با زمین و همیشه بسته و مقفل بوده مگر در موسم خاص باز می نمودند» شکافته و یا درب بسته باز( چه هر دو در خبر رسیده) و ندائی برخاست« یا فاطمه ادخلی البیت» فاطمه داخل شو در خانه- در حضور جامعه مردم که اطراف خانه نشسته بودند، فاطمه داخل خانه شد در و دیوار به حال اولیه برگشت موجب تعجب همه گردید، جناب عباس حاضر بود وقتی این قضیه را دید فوری برادرش جناب ابوطالب را خبر دادند که کلید درب نزد ایشان بود فوراً آمدند انچه کردند درب خانه باز نشد.

تا سه روز فاطمه ظاهراً بدون قوت و غذا و پرستار در خانه کعبه ماند، در تمام خانه های مکه صحبت از این پیش آمد غیر منتظره می نمودند، روز سوم همان محلی که داخل شده بود باز شد فاطمه بیرون آمد، مردم هجوم آوردند، دیدند ماه پاره پسری روی دست او، دیده ها را خیره نمود .

اسدالله در وجود آمد در پس پرده هر چه بود آمد

این خصیصه و امتیاز برای علی (ع) ماند، که مولد او خانه کعبه بوده آن هم با دعوت مخصوصی که مادرش را به خانه بردند .

این قضیه اتفاقی فریقین (شیعه و سنی) می باشد که قبلاً و بعداً احدی به چنین خصیصه نائل نگردیده است .

چنانچه حاکم در مستدرک و نورالدین بن صباغ مالکی در فصل اول ص14 فصول المهمه گویند:

پیش از علی احدی در خانه کعبه متولد نشد مگر خود او که این فضیلتی است خدا داده که استثناء از جمیع افراد بشر اختصاص به آن حضرت داده است تا رتبه بلند او را مردم بشناسند و از آن تجلیل و تکریم نمایند .

بجاست حدیث زیبایی در مورد ثبت نام علی در عرش اعلا پس از نام خدا و پیغمبر بیان نمائیم:

شافعی همدانی در مودت هشتم از موده القربی نقل می نماید که رسوال اکرم (ص) به علی فرمود در چهار محل اسم تو را با اسم خودم توأم دیدم .

1- در شب معراج وقتی به بیت المقدس رسیدم بر صخره آن یافتم لااله ال الله محمد علیه السلام رسول خدا است تأیید نمودم او را به علی وزیر او .

2- به سدره المنتهی که رسیدم دیدم ثبت شده: به درستی که من خدائی هستم که غیر از من خدای یگانه ای نیست محمد حبیب من است از میان خلق تأیید و یاری نمودم او را به علی وزیر او .

3- وقتی به عرش رب العالمین رسیدم دیدم بر قوائم ان نوشته شده است به درستی که من خدائی هستم که به جز من خدایی نیست محمد حبیب من است از میان خلق تأیید و یاری نمودم او را به علی وزیر او

4- وقتی به بهشت رسیدم دیدم بر در بهشت نوشته شده :نیست خدائی مگر ذات یگانه من و محمد حبیب من است از میان خلق تأیید و یاری نمودم او را به علی وزیر او .

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن